Czyściec

Jak się to wszystko skończy ....
smk89
Posty: 14
Rejestracja: 09 mar 2021, 20:34
wyznanie: Rzymsko Katolickie
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Czyściec

Postautor: smk89 » 09 mar 2021, 20:42

Witam!
Jestem studentką teologii i potrzebuję Waszej pomocy. W ramach pracy na studia z Eschatologii muszę napisać co Protestanci sądzą na temat czyśćca. No i rzeczywiście sporo tu znalazłam i na innych stronach, niestety nic, co można by nazwać jakimś "artykułem naukowym". Czy możecie mi podpowiedzieć jakieś artykuły na ten temat lub jakąś pozycję książkową?
z góry bardzo dziękuję


Pankracy
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2018, 09:44
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Czyściec

Postautor: Pankracy » 09 mar 2021, 20:46

Protestanci o czyśćcu nie sądzą nic, bo takowego nie ma :D to jest wyłącznie dogmat katolicki, nawet cerkiew prawosławna go nie uznaje. Więc nie wiem czy znajdziesz jakieś książki na ten temat bo nie ma czego opisywać z perspektywy protestanckiej. Być może możesz zajrzeć do pism Lutra. Poza tym raczej nic ns ten temat.


smk89
Posty: 14
Rejestracja: 09 mar 2021, 20:34
wyznanie: Rzymsko Katolickie
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Czyściec

Postautor: smk89 » 09 mar 2021, 20:54

Chyba źle ujęłam pytanie. Właśnie chodzi mi o stanowisko protestantów - tzn dlaczego go odrzucają. No i może jakieś próby ekumeniczego pogodzenia albo coś?


Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Czyściec

Postautor: KAAN » 09 mar 2021, 21:24

smk89 pisze:Chyba źle ujęłam pytanie. Właśnie chodzi mi o stanowisko protestantów - tzn dlaczego go odrzucają.